Powrót

Kontakt uczniów i rodziców z nauczycielem w dniach: od poniedziałku do piątku w godzinach pracy zgodnie ze szkolnym planem nauczania pod adresem

e-mail: agnieszkaol7@wp.pl

25.06.2020 r.

Temat: Jak oceniam swoje osiągnięcia? – samoocena.

Spróbujcie ocenić samych siebie. Weźcie pod uwagę: samodzielność, systematyczność,  wiedzę z różnych zakresów j. polskiego (literatura, gramatyka, ortografia i interpunkcja),

zaangażowanie, czytelnictwo, kultura wypowiedzi w mowie i piśmie).

24.06.2020 r.

Temat: O akcentowaniu – ćwiczenia.

Wykonajcie, proszę, wybrane ćwiczenia z poniższej strony. Obejmują one wiadomości z 4 i 5 klasy.

https://epodreczniki.pl/a/akcentujemy/D19OfFVkq

Język polski - 23.06.2020 r. 

22.06.2020 r.

Temat: Wśród liter, głosek i sylab.

Wykonajcie wybrane ćwiczenia, które znajdują się na podanej poniższej stronie. Od razu będziecie mogli sprawdzić poprawność wykonania ćwiczeń.

https://epodreczniki.pl/a/wsrod-liter-glosek-i-sylab/D1FvQpzb7

19.06.2020 r.

Temat: Praca z tekstem, cz. 2.

  1. Wykonaj ćwiczenia od 10 do 15 str. 389-390 (podręcznik).

Prześlę rozwiązania trudniejszych ćwiczeń (do porównania).

15.06.2020 r.

Temat: Praca z tekstem, cz.1.

  1. Rozgrzewka :)

Krótki quiz https://learningapps.org/watch?app=2236182

  1. Przeczytaj tekst pt. „Wakacje, czyli o tym, jak wygląda walka na argumenty” (podręcznik, str. 386-387) i wykonaj ćwiczenia od 1 do 9 str. 388-389.
  2. Zakończenie

Krótki quiz https://learningapps.org/watch.php?v=pya047wda18&allowFullscreen=1

10.06.2020 r.

Temat: To już wiemy i potrafimy!

Przeczytaj tekst pt. „Spotkanie”, str. 383-384 i wykonaj ćw. od 1 do 12, str.384-386.

Rozwiązania (dla porównania) wyślę e-mailem.

Język polski - 09.06.2020 r. 

Język polski - 08.06.2020 r. 

Język polski - 05.06.2020 r. 

Język polski - 04.06.2020 r. 

Język polski - 03.06.2020 r. 

Język polski - 02.06.2020 r. 

29.05.2020 r.

Temat: Jak się nagrywa słuchowisko?

  1. Zapoznaj się z informacją na temat słuchowiska (ramka, str. 335).
  2. Czy słuchałeś kiedyś słuchowiska? Posłuchaj (chociaż fragmentu)

„Brzydkie kaczątko” https://www.youtube.com/watch?v=7rg5hL9mjyg

lub

„Ali Baba i czterdziestu zbójców” https://www.youtube.com/watch?v=yNKkDAuAghc (jest cz. I i II) – łatwo znaleźć

  1. Na str. 333 znajduje się tekst, na podstawie którego można przygotować słuchowisko. Przeczytaj ten tekst. Zastanów się, jak należałoby się przygotować do nagrania słuchowiska. Niestety, ze względu na sytuację nie możemy przygotować nagrania.
  2. Wpisz do zeszytu informację z ramki i postaraj się zapamiętać, co to jest słuchowisko.

28.05.2020 r.

Temat: O teatrze i poprawnej wymowie – ćwiczenia.

Proszę, żebyście utrwalili sobie wiadomości i umiejętności dotyczące teatru i poprawnej wymowy. Wykonajcie ćwiczenia z ćwiczeniówki.

Od 1. do 5. str. 117-118 oraz od 1. do 8. str. 119-121.

Nie przysyłajcie rozwiązań. Wyślę rozwiązania najtrudniejszych ćwiczeń (dla porównania). Temat e-maila: O teatrze i poprawnej wymowie. 

Jeśli ktoś z Was ma w domu słownik poprawnej polszczyzny, proszę o wykonanie ćw. 2 str. 346 (podręcznik).

Język polski 27.05.2020 r. 

Język polski 26.05.2020 r. 

Język polski 25.05.2020 r. 

Język polski 22.05.2020 r. 

Język polski 21.05.2020 r. 

Język polski 20.05.2020 r. 

19.05.2020 r.

Temat: Sprawdzamy swoją wiedzę i umiejętności.

Wszystkie informacje i zadania wyślę e-mailem.

Język polski 18.05.2020 r. 

Język polski 15.05.2020 r. 

Język polski 14.05.2020 r. 

13.05.2020 r.

Temat: Sprawdź się!

Przeczytaj tekst pt. „O Dedalu” str. 326 (podręcznik) i wykonaj w zeszycie ćw. od 1 do 10 (str. 326-327).

Jeśli potrzebujesz pomocy, wyjaśnienia, sprawdzenia ćwiczenia itp., napisz e-mail (lub Messenger).

Prześlę e-mailem zagadnienia, które należy powtórzyć, i informację o tym, kiedy i w jakiej formie sprawdzimy stopień opanowania wiadomości i umiejętności.

12.05.2020 r.

Temat: Opisujemy rzeźbę.

Wysyłałam (e-mailem) rzeźby w powiększeniu.

  1. Wykonaj 1. zadanie wstępne  ze str. 319 w podręczniku– ustnie.
  2. Przypomnij sobie mit o Prometeuszu.
  3. Wykonaj ćw. 1 str. 320.
  4. Opisz rzeźbę według planu zapisanego w ćw. 1d. str. 320.

(W rozwinięciu możesz napisać o swoich przypuszczeniach. Należy je oczywiście uzasadnić.)

Na prace czekam do środy (włącznie) do godz. 16.00.

Możesz poszukać informacji o wybranej rzeźbie, ale nie na stronach, na których ktoś wykonał ćwiczenie (i nie zrobił tego dobrze).

Jeśli potrzebujesz pomocy – Messenger (wtorek, 11.00-12.35).

Język polski - 11.05.2020 r. 

Język polski - 08.05.2020 r. 

Język polski - 07.05.2020 r. 

06.05.2020 r.

Temat: Pan Tomasz i niewidoma dziewczynka – bohaterowie utworu pt. „Katarynka”.

  1. Odpowiedz (ustnie) na poniższe pytania.

Pan Tomasz

  1. Kim jest pan Tomasz? Jak wygląda? Czym się zajmuje? Co go interesuje?
  2. Dlaczego bohater nienawidzi katarynek? Jak reaguje na dźwięki tego instrumentu?
  3. Co dziwiło pana Tomasza w zachowaniu dziewczynki?
  4. Czym różniło się życie mecenasa od życia jego sąsiadek?
  5. Kiedy w panu Tomaszu zaszła przemiana? Na czym ona polegała?

 Dziewczynka

  1. Jak wyglądała niewidoma dziewczynka?
  2. Kiedy straciła wzrok?
  3. W jaki sposób poznawała otaczający świat?
  4. Czym zajmowała się jej mama?
  5. Dlaczego przeprowadzka do kamienicy, w której mieszkał pan Tomasz, była dla dziewczynki nieszczęściem?
  6. Dlaczego ucieszyły ją dźwięki katarynki? Jak się wówczas zachowywała?
  7. Jakimi cechami odznaczała się dziewczynka?
  1. Jeśli znasz już odpowiedzi na pytania, zrób notatkę w dowolnej formie. Jeśli uważasz, że zapamiętasz informacje, wpisz do zeszytu pytania i nie rób notatki.
  2. Na co zwrócił Twoją uwagę tekst pt. „Katarynka”? Co Ci uświadomił? (ustnie)

05.05.2020 r.

Temat: Określamy elementy świata przedstawionego utworu B. Prusa pt. „Katarynka”.

Lekcja o godz. 11.00 na platformie Discord.

Wcześniej quiz. Instrukcję do quizu udostępnię o 10.20 na platformie Discord.

Język polski - 04.05.2020 r.  

30.04.2020 r.

Temat: Czy jestem ekspertem od mitów greckich?

Spotykamy się w czwartek o 9.00 na platformie Discord.

Będziemy wykonywać między innymi ćw. ze str. od 321 do 324 (podręcznik).

Język polski - 29.04.2020 r. 

28.04.2020 r.

Temat: Kto i dlaczego – według starożytnych Greków – sprowadził nieszczęścia i śmierć na ludzi?

Spotkanie na platformie Discord o godz. 11.00 – 28 kwietnia.

Przeczytajcie dokładnie mit pt. „Puszka Pandory”, str. 274-275.

Przygotujcie podręcznik, zeszyt, ołówek i długopis.

Wspólnie wykonamy ćwiczenia związane z mitem.

27.04.2020 r.

Temat: Wiadomości z Koryntu.

  1. Przypomnijcie sobie koniecznie, co to takiego mit oraz związek frazeologiczny. Informacje są w zeszycie.

W tym roku szkolnym poznaliśmy już mit o początku świata, o Demeter i Korze, o Prometeuszu, o Heraklesie i Odyseuszu. Teraz mit o Syzyfie, który mieliście na dzisiaj przeczytać.

  1. Wykonajcie pisemnie w zeszycie ćwiczenie 1 i 3 str. 270 oraz 6 str. 271.

Najpierw pomyślcie, zapiszcie swoje spostrzeżenia. Potem zajrzyjcie do skrzynki pocztowej. Wysłałam przykładowe rozwiązania (temat e-maila SYZYF). Nie wysyłajcie więc żadnych odpowiedzi.

24.04.2020 r.

Temat: Sprawdzam swoje wiadomości na temat powieści „Przygody Tomka Sawyera”.

Moi Drodzy!

  1. Dziś zmierzycie się z quizem. Nie będzie stopni! Chciałabym jednak, żebyście spróbowali. Instrukcję postępowania macie w e-mailu (temat e-maila  QUIZ).

Proszę Was o samodzielność.

Quiz będzie aktywny od godz. 11.00 do 20.00.

  1. Na poniedziałek przeczytajcie mit pt. „Syzyf”, s.268.
  2. W podręczniku na str. 303-314 jest utwór pt. „Katarynka”. Przeczytajcie ten tekst na 5 maja.

23.04.2020 r.

Temat: Dopełnienie, okolicznik, przydawka – ćwiczenia.

Piątaki!

  1. Zróbcie ćw. 5 str. 111 oraz 8 str. 113 (ćwiczeniówka).
  2. Narysujcie wykres podanego zdania i nazwijcie części zdania (podmiot, orzeczenie, dopełnienie, okolicznik).

Wczoraj nasi koledzy późno wrócili z wycieczki.

Rozwiązania będą późnym popołudniem – nasza grupa. Niczego nie przysyłajcie. Jeśli będzie konieczność dodatkowych wyjaśnień, kontaktujcie się ze mną indywidualnie na Messengerze (czwartek godz. 10.00 - 12.00 )

Język polski - 22.04.2020 r.  

Język polski - 21.04.2020 r.  

Język polski - 20.04.2020 r.  

Język polski - 17.04.2020 r.

Temat: Oto Tomek Sawyer.

Dziewczyno i Chłopaku!

Dziś są dwa zadania do wykonania.

  1. Uporządkuj plan wydarzeń, który wysłałam (temat e-maila Co wiem o Tomku?).

(Wpisujesz już uporządkowany plan do zeszytu).

  1. Zgromadź najważniejsze informacje o Tomku Sawyerze i zapisz je, wykorzystując wzór notatki, który wysłałam (temat e-maila Co wiem o Tomku?).
  2. Notatkę dotyczącą Tomka prześlij do sprawdzenia (może być zdjęcie) do 20  kwietnia (włącznie). Pamiętaj o tym, by pisać poprawnie. Zadanie zostanie ocenione.

Język polski - 16.04.2020 r.

Temat: Świat przedstawiony w utworze „Przygody Tomka Sawyera”.

  1. Przypomnijcie sobie, proszę, jakie elementy składają się na świat przedstawiony utworu. Informacje są w zeszycie. Dodatkowo przypomnijcie sobie znaczenie następujących pojęć: akcja, fabuła, wątek (notatki przy jednej z lekcji dotyczącej „Kwiatu kalafiora”), a także narrator, powieść, powieść przygodowa (wszystko jest w zeszycie, niektóre rzeczy w podręczniku).
  2. Wydrukujcie lub przerysujcie do zeszytu kartę pracy, którą Wam wysłałam (temat e-maila - j. polski, „Przygody Tomka Sawyera”. Jeśli będziecie mieć jakieś trudności z jej wypełnieniem, odzywajcie się do mnie na Messengerze od 10.00 – do 12.00, a potem od 15.00 do 16.30. Późnym wieczorem udostępnię rozwiązanie  – nasza grupa (kogo nie ma, nich dołączy). Chcę, żebyście najpierw spróbowali sami.
  3. Dla chętnych prześlę w e-mailu jeszcze jeden plik. Kto będzie chciał i będzie miał możliwości, zrobi sobie króciutkie ćwiczenie.

Język polski - 15.04.2020 r.  

Język polski - 8.04.2020 r.  

Język polski - 7.04.2020 r.  

Język polski - 6.04.2020 r.  

Język polski -3.04.2020 r.

Temat: Przygotowujemy się do napisania streszczenia.

  1. Wykonaj zadanie wstępne, str. 262,  (podpunkt d. pisemnie).
  2. Przeczytaj tekst pt. „Zadania domowe”, s.263-264.
  3. Zrób ćw. 1/264 i 2/ 265 (ustnie), 3 /265 i 5/265 pisemnie w zeszycie.

Przykładowe odpowiedzi zmieszczę – nasza grupa – a więc nie przysyłaj rozwiązań. (Pisz samodzielnie i porównuj z odpowiedziami. Pamiętaj, że Twoje odpowiedzi nie muszą być takie same jak moje.)

  1. Zrób notatkę w zeszycie (ramka str. 265) i zapamiętaj.

Język polski - 2.04.2020 r.  

Język polski - 1.04.2020 r. 

Język polski - 31.03.2020 r.  

Język polski - 30.03.2020 r.  

Język polski - 27.03.2020 r.  

Język polski - 26.03.2020 r.  

Środa 25.03.2020 r.

Kochani!

  1. Spróbujcie wykonać zadanie wstępne str. 223 (podręcznik). Zainteresowani mogą przesłać odpowiedź.
  2. Przeczytajcie uważnie teksty ze str. 223-225.
  3. Do tekstu pt. „Lis i kozieł” napiszcie ramowy plan wydarzeń (proszę o przesłanie pracy w środę).

poniedziałek - 23.03.2020 r.

Kochani!

Powinniśmy pisać. Jeśli ktoś nie przesłał opowiadania (a ma taką możliwość), proszę  o wykonanie zadania do 24.03.

DLA CHĘTNYCH

 Podmiot i orzeczenie (quiz) dla tych, którzy chcą się sprawdzić.

https://czasdzieci.pl/quizy/quiz,794aa6-podmiot_orzeczenie.html


  1. Wykonanie ćwiczeń (zadanie domowe) zapisanych w zeszycie na ostatniej lekcji.
  2. Trening ortograficzny:

            https://www.dyktanda.net/dyktanda-4-6.php.

  1. Przypomnienie informacje o słownikach:https://epodreczniki.pl/a/slownik-zawsze-pod-reka/D1DpZGTG0
  2. Nawiązanie do komizmu :) https://epodreczniki.pl/a/dlaczego-sie-smiejemy/DIpV20j6J
  3. Rzeczowniki https://epodreczniki.pl/a/nie-przypadkiem-jestem-przypadkiem/DJRrfGJ3Q

Słowniki znane z lekcji (przećwiczenie korzystania:):

 https://www.wsjp.pl/

 https://sjp.pwn.pl/

 https://synonim.net/

  https://www.synonimy.pl/

  1. Ćwiczymy pisanie opowiadania z dialogiem:

Napisz opowiadanie o spotkaniu z bohaterem ulubionej książki. Wprowadź dialog. Nadaj tytuł swojej pracy.

Prace można przysyłać na adres e-mail (praca może być zeskanowana).